Integracja sensoryczna jest procesem odbierania, łączenia i organizowania informacji sensorycznych z różnych zarządów zmysłów w mózgu. Jest to kluczowe dla naszych umiejętności poznawczych i zachowania tj. Koordynacji ruchowej, uwagi, percepcji, orientacji przestrzennej, przetwarzania językowego i relacji społecznych.
Terapia SI skupia się na:
poprawieniu kontroli posturalnej, wyhamowaniu przetrwałych odruchów,
rozwijaniu schematu ciała i orientacji przestrzennej
Propozycja ta skierowana jest do dzieci:
nadmiernie lub zbyt mało aktywnych
mających trudności z uczeniem się: liczeniem, czytaniem, pisaniem z nieprawidłowościami w rozwoju ruchowym, zaburzeniami równowagi i koordynacji,opóźnionym rozwojem mowy,
z autyzmem, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną i innymi wyzwaniami rozwojowymi.
DIAGNOZĘ i TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ / NEUROLOGOPEDYCZNĄ
Terapia logopedyczna ma na celu wspieranie całego procesu porozumiewania się z innymi. Podczas ćwiczeń skupiamy się na rozszerzaniu repertuaru zachowań werbalnych i niewerbalnych, w szczególności u dzieci i młodzieży z:
opóźnionym lub nieharmonijnym rozwojem komunikacji
wadami wymowy
wadami zgryzu i nieprawidłowymi pozycjami języka: spoczynkowa i podczas połykania
problemami z rozszerzaniem diety, przyjmowaniem pokarmów
niedosłuchem
cechami ze spektrum autyzmu
alalią / afazją
niepełnosprawnością intelektualną
DIAGNOZĘ i TERAPIĘ PEDAGOGICZNĄ -> zajęcia z pedagogiem specjalnym /
surdopedagogiem
Zajęcia rozwijające funkcje poznawcze ( m.in pamięć / koncentrację uwagi ), koordynację i percepcję zmysłową. Celem ćwiczeń zniwelowanie trudności i niepowodzeń szkolnych oraz rozwijanie mocnych stron dziecka.
Propozycja ta skierowana jest do dzieci i młodzieży których rozwój przebiega nieharmonijnie, u których występuje trudność:
w opanowaniu pisania i czytania
w wykonywaniu operacji matematycznych
w rozumieniu związków przyczynowo – skutkowych
w zapamiętywaniu
w koordynacji wzrokowo – słuchowej, wzrokowo – ruchowej
A także dla uczniów, których umiejętności wykraczają poza te opanowywane w klasie szkolnej.
Autism & Behavioral Services
Głównym celem diagnozy i terapii jest ocena rozwoju motoryki dużej, motorki małej, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, koordynacja wzrokowo – ruchowa oraz integracji odruchów.
Oferta ta skierowana jest do dzieci i młodzieży u których zauważa się:
trudności grafomotoryczne ( np. brak zainteresowania rysowaniem / pisaniem, niechęć do manipulowania masami sensorycznymi)
obniżony poziom graficzny pisma (trudności podczas pisania, trudności w zachowaniu proporcji między znakami – literami, pisane litery niekształtne i nieprecyzyjne, wolne tempo pisania)
trudności w wykonywaniu czynności manualnych ( np. zapinanie guzików, zapinanie zamka, wiązanie sznurowadeł)
obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obręczy barkowej i kończyny górnej (np. Nieprawidłowy chwyt przyrządu pisarskiego, zbyt duży / mały nacisk podczas pisania)
zachowanie nieprawidłowej postawy podczas działań przy stoliku
trudności z koordynacją wzrokowo – ruchową ( np. Trudność podczas rzucania do celu, unikanie zabaw zespołowych)
GRUPOWE ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE (TUS).
Grupowe zajęcia TUS organizowane są w grupach dostosowanych do potrzeb dzieci / młodzieży.
Podczas zajęć głównym celem jest stworzenie przestrzeni do rozwijania umiejętności komunikacyjnych i społecznych w grupie rówieśniczej.
Każdy program opracowywany jest mając na względzie potrzeby i możliwości każdego uczestnika. Wykorzystujemy naturalną metodę uczenia, a więc modelowanie prawidłowych zachowań.
Propozycja ta skierowana jest do osób które przejawiają trudności między innymi w:
nazywaniu, rozumieniu i okazywaniu emocji
inicjowaniu i podtrzymywaniu rozmowy, kontaktu z rówieśnikami
przyjmowaniu pochwał / krytyki
dostosowaniu się do reguł panujących w przedszkolu/szkole