Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej (SI)
Integracja sensoryczna jest procesem odbierania, łączenia i organizowania informacji sensorycznych z różnych zarządów zmysłów w mózgu. Jest to kluczowe dla naszych umiejętności poznawczych i zachowania tj. Koordynacji ruchowej, uwagi, percepcji, orientacji przestrzennej, przetwarzania językowego i relacji społecznych.
Terapia SI skupia się na:
- poprawieniu kontroli posturalnej, wyhamowaniu przetrwałych odruchów,
- poprawieniu percepcji wzrokowej,
- poprawieniu koncentracji,
- poprawieniu percepcji słuchowej,
- poprawieniu koordynacji ruchowej, ruchowo - słuchowej, ruchowo - wzrokowej,
- rozwijaniu schematu ciała i orientacji przestrzennej
Propozycja ta skierowana jest do dzieci:
- nadmiernie lub zbyt mało aktywnych
- mających trudności z uczeniem się: liczeniem, czytaniem, pisaniem z nieprawidłowościami w rozwoju ruchowym, zaburzeniami równowagi i koordynacji,opóźnionym rozwojem mowy,
- z autyzmem, ADHD, niepełnosprawnością intelektualną i innymi wyzwaniami rozwojowymi.